Thank you so much for following this blog

Thursday, May 21, 2009

Cupcakes, kek dan kemanisan nya

Hari ni kelam-kabut sikit...pagi-pagi lagi dah terlewat bangun, pas tu baju kerja aku dengan hubby tak gosok lagi, beg nursery anak-anak pun belum kemas lagi. Adoii...biasanya si zara damia jadi tukang kejut, sebab dia everyday mesti bangun kul 5.30am, tapi hari ni, dia pun terlajak gak.


Bila dah bangun lambat tu, sampai office pun lambatlah. Biasa kul 8 dah ada kt opis, tapi hari ni, cecah 8.30am gaklah baru sampai. Pas tu check email gak, breakfast then pegi buat distribution document- tingkat 12, 11, 10, 9 dan 8, semua guna tangga. Exercise…hehehehehe


Time lunch sempat gaklah aku surfing internet, baca papar online, reply email customer then check blog-blog yang menjual pelbagai produk dan services. Ada satu ni yang aku amat tertarik, satu blog dia jual cupcakes dan cake, yang deco dia memang cantik-cantik: http://guladanmentega.blogspot.com


Perghh…memang cantik-cantik decoration dia, and cake and cupcakesnnye pun Nampak sedap je. Aku ingat nanti nak tempah kat kakak ni, birthday cake dan cupcakes anak aku, zara damia, sebelum puasa, untuk anak saudara aku, farish hezriey,, lepas raya dan birthday cake utk hero aku, Muqri. Syoknya…mesti diorang suka.


Bila tengok cupcakes dan cake yang dah didecorate, syok je, sampai terpikir , nak belajar lak. Tapi persoalannya, ada ke masa? Dengan kerja, family, online business lagi. Tapi memang cantik dia buat. Fondant kek pun ada..Memang professional cara dia decorate kek ni, sampai aku pun tumpang bangga sebab ada gak anak melayu yang boleh create makanan yang selazat dan secantik ni.

Aku memang salute lah dengan kakak ni. Walaupun aku tak kenal kakak ni and tak pernah order dengan dia, tapi base on hasil kerja dia, aku rasa for sure dia ni ada repeated customer. Cantik ooo..kalau tak percaya, cubalah surf blog dia dan korang nilailah sendiri.


Aku ada gak surfing blog lain yang jual cupcakes dan cake macam ni, tapi bagi aku hasil kerja kakak ni still the best lah di mata aku. Eh? Apsal aku beria sangat puji kakak ni, aku tak kenal dia pun, cuma terlalu teruja dengan cupcake dan fondant kek yang dia hasilkan. Perghh…memang class!!


Aku terfikir gak nak tempah cupcakes dan cake utk adik aku bulan 10 ni, sebab aku dah janji dengan dia nak sponsor cake dan manisan untuk hantaran. So, since aku dah terjumpa blog kakak ni, after confirm tarikh kenduri, akan ku pastikan segala cake dan cupcakes harijadi, anniversary dan hantaran akan ditempah oleh kakak ni. Kak ita, tunggu sahaja order dariku…hehehehe


Tapi sebab tak sabar, rasa macam nak order sikit dulu, untuk birthday aku, 29 June ni. Apa-apapun, kena call kakak ni dulu kan. Cuma satu je kelemahan nya, dia tak buat delivery, self-pick up only. So rasanya kalau nak order setakat sebiji kek atau 25 ketul cupcakes tak berbaloi lak nak pegi seri kembangan.


Tengoklah..apa-apa, aku nak korang tengok hasil kerja dia, and for sure korang setuju dengan aku

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts