Thank you so much for following this blog

Thursday, May 14, 2009

Hidup tanpa FACEBOOK

FACEBOOK....FACEBOOK...FACEBOOK...

Sejak opis aku dah 'mengharamkan' FB ni , hidup rasa sunyi dan boring je. Mana taknya, kat situlah nak dengar cerita kawan-kawan lama, kawan satu sekolah lah, kawan-kawan kat tempat kerja lama lah, kawan-kawan masa belajar uitm dan jugak kawan-kawan seangkatan. Kat FB lah nak tahu minah ni dah nak kawin, minah tu lak baru kawin, yang ni tengah pregnant, yang tu lak baru je bersalin (twin lagi-alhamdulillah), yang kawan yang ni lak baru celebrate birthday anak lah, birthday hubby lah, baru balik bercuti lah, ada gak yang baru balik honeymoon...bla...bla...bla...

Sebab tu lah sekarang aku bertukar ke blog lak. Dulu nak menulis kat blog punyalah liat, kira tahap
kemalasan tu memang di luar kawalan lah, tapi skang, alhamdulillah, bolehlah nak berkongsi cerita. Kira kalau aku dok merapu kat sini, belum adalah lagi yang email aku dan menyatakan ketidakpuasan hati kat luahan aku ni. (hehehehe). Bak kata kawan aku, si Ogy : " Kak zur, jangan disia-siakan bakat menulis tu". Yelah, ada ke suruh aku tulis cerpen ke, novel ke...gile ke hape, manalah aku ada talent nak buat cerita bersiri panjang berjela macam tu, merapu je. Kang merosakkan industri penulisan negara je.

So bagi kawan-kawan yang masih lagi aktif berfacebook tu, selamat bersukaria lah ye. Aku ni, nak harap online malam, huhuhuu...entahlah. Masalahnya, bila aku tidurkan anak-anak aku, mesti terlelap sama, sampai pagi lak tuh. Aduh, macamana lah ye. So nak inform kalau ada kawan-kawan yang nak berkogsi cerita tu, just email je kat aku ye: zjzuriati@gmail.com. Atau mana yang tahu no phone, call je lah, lagi senang. Mana-mana yang dah bersalin, baru kawin, sambut birthday anak, email je lah gambar-gambarnye, atau korang park je lah gambar-gambar korang tu kat fotopages, bukan aku je boleh tengok, satu dunia pun boleh berkongsinya...hehehehe

adios..jumpa lagi kat next post..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts