Thank you so much for following this blog

Wednesday, May 13, 2009

Selamat Hari Rabu

Hahahaha...apa ada dengan hari rabu, selain hari yang berada kat tengah-tengah minggu? Macam biasalah, bangun pagi, celik mata pikir kerja, anak-anak, duit dan business aku. Datang office tengok bertimbun je kerja atas meja..huh, nasib baiklah aku suka kerja aku. So, takdelah rasa terbeban sangat.

Malam tadi zara menangis lagi. Kesian anak mama, seksa sungguh nak tumbuh gigi ni ye. Punyalah lama menangis sampai kembung perut dia. Aku pun apa lagi, mulakanlah operasi menyelamat. Mula-mula aku gosok-gosok gusi dia dengan kain lembap, tak jalan, pas tu bagi gripe water, pun tak jalan, letak lak teething gel..tak jalan gak..last sekali, aku ambil ais tu seketul dua, letak dalam kain yg bersih, ikat dengan getah pas tu aku basahkan kain tu (dekat bahagian ketulan ais tu) dengan air sejuk, pas tu aku gosok-gosok kat gusi dia. Aik? Wah, nampaknya cara ni berkesanlah. Zara dia je..mula-mula dia taknak, siap geleng-geleng lagi, tapi bila dia dah rasa sejuk ais tu, mulalah seronok. Siap pegang tangan aku lagi, tak kasi keluarkan kain tu. Sampai cairlah ais tu digigitnya. Finally, aku bentangkan toto kat depan tv, pasang cerita Jim Jam & Sunny (favorite dia tu) yang dah aku rekodkan (nasib baik pakai Astro MAX- thanks yayang)..tengok-tengok..aiyaiyai..tak sampai 10 minit dah terlelap. Dengan mamanya sekali tertidur. Bila aku terjaga, tengok-tengok si abang, Muqri, pun join the club tidur kat luar. Hai anak-anak mama...

Esok dah khamis, then jumaat. Minggu ni hubby pegi lumut, ada treasure hunt. Aku tak kira, next year aku nak ikut gak. So weekend ni, tengoklah siapa yang akan datang menemani aku dan anak-anak kat umah. Maybe mak ke, atau adik lelaki aku yang study kt uitm tu.

Skang dah lunch, makan pizza dengan chicken wings+air pepsi (sihat sungguh diet aku). So now, get back to work. Nanti citer lagi..banyak betul nak citer nih...heheheh

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts