Thank you so much for following this blog

Saturday, May 16, 2009

Cuti...oh...cuti

Hadui...terlepas lagi nak booking flight time diorang buat free seat promotion. Dah register, dah letak detail, dah enter kredit kad detail pu, pas tu bila nak confirm payment je, tetiba lak hang. Aduss...apsal lak ni. Tunggu punya tunggu...lek elleh,..tengok dah kul 12.30pm. mm...jawabnya, memang takde rezeki lah. Terpaksalah tunggu next promotion.

Cerita pasal holiday trip ni, teringat lak aku punya family holiday kat Port Dickson last few month. Syok gak lah. Seronoklah anak-anak aku mandi-manda kt theme park hotel Tiara Beach Resport tu. And aku lak, walapun tak berkesempatan nak join the club (sebab masa tu zara kecik lagi, tak yakin lak nak bawak main air time panas-panas macam tu), for the first time in my life aku cuba fish spa tu. Sejam RM30 (itupun dah kira murah, siot, nak dibandingkan dengan spa kt Dr. Fish, Pavillion, sejam RM85...gile mahal).

Masa mula-mula masukkan kaki dalam kolam ikan tu...ish..cuak gak..kot-kot anak-anak ikan tu spesis piranha kang, tak kena naya.
Bila aku rendam je kaki kat dalam bekas tu...fuh...macam setahun tak makan, anak-anak kan tu kerumun kaki aku. Aku pun rasa kegelian lah pulak. Lama lah jugak baru aku
mendapat keyakinan diri..for the first 5 minutes tu, memang meremang je bulu roma, geli sebab terasa gigi dia kecik-kecik gigit kulit kat bahagian kaki tu. Tapi bila dah lama-lama tu rasa macam kena massage je. Lama gak lah aku menyerahkan tapak kaki aku tu kat ikan-ikan tu..dekat sejam gak. Oklah..aku suggestlah kalau ada kawan-kawan yang nak cuba, patut trylah (cubalah...kalau berani). Kalau sesapa yang tapak kaki macam ada kulit kasar-kasar tu, should try this method...sambil tu boleh relaks sikit.

Cerita pasal dinner lak..pergh...memang best. Adik ipar aku belanja kitorang makan seafood...ketam dan udang bakar, pas tu ada nasi dan ikan bakar jugak. Memang sedap..ketam dan udang bakar dia, memang berperisa, sambal cicah pun memang sedap. Pendek kata, licin lah segala yang ada malam tu. Tapi kitorang tapau je, makan kat hotel memandangkan anak-anak sema dah mengantuk.

Tapi kat Tiara Beach Resort tu, ada satu je lah masalahnya...TAKDE LIF. So kalau sesiapa yang berniat nak menginap kat situ dan rasa tak larat nak panjat tangga tu, elok infom diorang awal-awal. Kesian mak aku, naik pas tu just turun time balik ej...huhuhuhu...sorry mak..lain kali kita mintak tingkt bawh sekali eh...

On the way balik, ada gak menyinggah nak tengok rumah api, tapi tak jumpa. Pas tu singgah shopping kat pantai port dickson, oklah..adalah beli satu-dua barang termasuklah benda wajib yang mesti aku carik-FRIDGE MAGNET. Cuma satulah yang aku rasa tak syok..kat pantai PD tu, penuh sangatlah, sampai mencacatkan pemandanga yang cantik tuh. Tahlah, pembangunan memang merosakkan alam.

Oklah..pas tu kitorang jalan-jalan Nilai 3. Mak aku apa lagi...memborong sampai penuh satu kereta. Siap kata nak datang lagi bawak van tuh. Fuh...aduh, mak aku ni buat lawak ke? Tapi aku rasa macam betul-betul je.

Alang-alang dah share cerita, elok share gambar sekali. Tak dapat g langkawi, g PD pun ok. Maybe nak g jalan-jalan TELUK BATIK, sebab pantainya cantik, kos murah. Insyaallah.

* oh ya, gambar-gambar ni discrapkan oleh kak teh dr http://photoscrap2u.blogspot.com/. Bagi kredit sikit kat dia atas hasil kerja nya yang bravo!!







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts