Thank you so much for following this blog

Thursday, April 21, 2011

Kisah kegigihan ku dan minat baru...

Salam to all bloggers and readers,

Zur memang minat menulis. Mungkin kerana minat itu Allah anugerahkan bakat yg sangat zur syukuri, bakat dimana tengah memasak gulai lemak daging di dapur atau sedang melipat kain yang bertimbun pun, zur boleh berhenti dan cepat-cepat capai blackberry and tulis apa sahaja puisi, cerita atau kata-kata yang menjelma di kepala. Ya, ilham itu memang susah nak diduga. Kadang kala tengah shampoo rambut pun terdengar-dengar kata-kata puitis..funny.

Tapi memang rezeki zur bukan dalam bidang penulisan. Entah...tak ada pula rasa rugi menghabiskan masa 3 tahun di UiTM untuk belajar penulisan dan kewartawanan. Apa-apapun zur rasa bangga dan tumpang gembira sebab ramai kawan-kawan yang sekarang dah terkenal, jadi wartawan sana-sini, travel ke sana-ke mari, sibuk dengan dateline, seronok mendengar cerita mereka. Itu kisah mereka. Zur? Biarlah zur dengan dunia blog ini, biarlah orang kata syok sendiri tapi zur tahu, nun di luar sana masih ada yang sudi singgah seminit dua untuk membaca cerita-cerita di sini.

Bercerita tentang kegigihan dan minat, unfortunately i love working. Zur sangat suka dan sayang dengan kerja zur. Ramai yang kata i am a workaholic, tapi sebenarnya tak. I just love what im doing here, bila tiba masa untuk pulang dan selepas selesai apa-apa yang sepatutnya, zur baliklah. Ada masa-masanya zur datang kerja pada hari Sabtu atau Ahad. Kadang-kadang, hari cuti. Tapi tak apa, cari rezeki halal. Terima kasih buat suami yang memberi keizinan pada zur dan sudi pula menjaga dan melayan karenah anak-anak di waktu ketiadaan zur. Im nothing without him.

Minat baru? Minat baru bermula bila blogwalking ke blog kawan-kawan, tengok gambar yang ditampal di wall atau di post di entry sangat cantik selepas diedit, siap ada trademark lagi. So, zur terjumpa satu software, easy to use and bermulalah...setiap hari sekeping photo.Dah macam ketagihan sampai kawan-kawan pun jadi mangsa, suh supply gambar yg cantik-cantik, nak test skill...hehehe.

Okaylah...enjoy the one of my favorite pic with poems ...and hope you will like it..adios





4 comments:

  1. keep it up with ur passion ;). kerja dgn baik insyaallah berkat ;)

    ReplyDelete
  2. janji kita hepi dgn apa yg kita bt skrg dan pndai meletakkan diri kt mana2 pon dh cukup.ketenangan hidup tu lbh penting...

    ReplyDelete
  3. nice pix of Zara Damia...apa software yg u pakai Zur..is it online editting/kena download kat computer? ceciter ceciter sikit :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts