Thank you so much for following this blog

Wednesday, June 24, 2009

Minggu yang sibuk dan hari yang mendung+hujan

Salam semua,

Hari ni Rabu, 24 June 2009, hari di tengah-tengah minggu yang sangat sibuk dan tertekan. Pelbagai perkara yang berlaku, cukup menghambat aku supaya mengejar waktu yang semakin berlalu. Detik demi detik, saat saat yang tak terhitung, tapi aku pasrah, hidup memang begini. Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, melainkan mereka yang berpesan-pesan kpd kebenaran.


Banyak yang aku belajar hari ni, trust, tanggungjawab, semua pengalaman yang semakin mematangkan aku. Terima kasih kepada kawan-kawan yang banyak membantu, berkongsi pengetahuan yang ada, menjadi sokong daripada rebah. Kepada kawan aku, shira, yg tak penah jemu melayan panggilan telefon aku di saat aku ketensionan dan perlukan teman berbicara (thanks a lot, shira). Walaupun tak pernah berjumpa, tapi persahabatan yang terjalin ternyata membawa faedah. Aku sayang ko, shira.

Buat kwn-kwn aku, baitie and nor, thanks for sharing. Nor, walaupun ko pregnant, sanggup lagi ko buatkan aku cupcakes. Walaupun tak cantik, tapi sedap. Tengkiu friends.

Oh, hari ni gaji dah masuk. Alhamdulillah, bolehlah start bayar apa-apa yang patut. Huhuhuhu..kejap je berisinya, tak sampai sejam dh kempis balik. Adeh.

Oh ya, ada satu perkara baru aku belajar hari ni "terima orang lain seadanya". ini kisah client aku, yang aku benci sgt dgn sikap bossy dia, pas tu nak menggatal dgn aku, excited sgt nak dtg KL office. Tadi chatting dgn officemate dia, minah ni bgtau yg mamat ni tgh ambil MBA, walaupun kerja dia serabut tapi dia baik hati sebab suka tolong orang dan suka ambil tahu kesusahan orang. And bukan jenis hot-tempered lah.

Masa time dia cerita ni, baru aku tersedar silap aku. Rupanya kebencian yang aku tanam tak membawa apa-apa makna pun, takde faedah langsung, malah makin menyakitkan hati aku sendiri. Aku lupa bahawa setiap insan dan anak adam di bumi Allah ni, disebalik keburukan dia pasti ada kebaikan yang tertanam dalam diri dia. Betul, kalau korang tak percaya, cuba kalau korang renung balik sifat-sifat orng yg korang benci, mesti, jauh di sudut hati korang akan setuju yang mamat/minah tu ada sifat-sifat baik yang boleh dibanggakan, maca, kerajinan dia, ketekunan dia, atau pali
ng kurang senyum manisnya atau tahi lalat dia. cuma adakalanya kebencian kita membuatkan kita tutup mata atas semua tu.

So hari ni dengar kata dia dh sampai Malaysia, and esok dia masuk opis, aku nak tgklah mcmnlah orangnya mamat vietnam yang almost everyday call aku dr vietnam and argue dgn aku sbb aku xnak pick up call dia through skype. kita tunggu dan lihat...





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts