Thank you so much for following this blog

Thursday, June 11, 2009

1001 persoalan hidup

Kenapa lately aku rasa penat? Penat badan, penat hati, penat jiwa, penat perasaan, penat emosi, segala-galanya serba tak kena. Setiap masa rasa tertekan. Setiap saat rasa membara je. Astagfirullah..mungkin syaitan sedang cuba menggoda aku, supaya aku lalai dan rasa kecewa. Ya, memang aku kecewa dengan hidup aku kebelakangan ni tapi syukurlah, masih ada insan-insan yang menyokong aku dari rebah.

Kenapa lately ni aku rasa seolah-olah 24jam tak cukup? Mungkin kehidupan harian yang terlalu rutin dan mendesak membuatkan aku rasa sungguh tertekan sehinggakan aku sanggup menengking client aku yang memang tak reti bahasa melayu apatah lagi nak memahami email aku yg ditulis dlm bahasa inggeris tahap budak tadika. Aduh, kesian mamat tu, habis awk yang tak reti bahasa. Takkan aku nak ckp bahasa vietnam lak dgn kau. Tahulah kau org vietnam tapi kang jadik mcm ayam dgn itik lak. Aku ni budak masscomm, communication aku rasanya still di tahap yg boleh dibanggakan, cuma tahap kesabaran je yg makin kurang berkualiti, berjerebu je mcm cuaca kat Malaysia akhir-akhir ni.

Kenapa lately ni badan penat betul, sakit sini-sana? Ni kalau g jumpa doktor aku ni, mesti dia tepuk je bahu aku dia tahu aku sangat stress. Apa taknya, punyalah teruk stress sampai urat belikat tu boleh 'lari', bayangkanlah, urat belikat pun blh lari, inikan lak perkara lain...hehehehe. Aduii, kalaulah ada org nak sponsor aku g spa, alangkah indahnya hidupnya, mcm kt heaven je...hehehe.

Anyway, aku dah menyalurkan sedikit ketegangan dan ketensionan aku pada saluran yg betul-SHOPPING!!!. hAHAHAhah, shopping kat REJECT SHOP je tapi sampai rm250++, yg paling penting aku dpt belikan anak-anak aku especially zara baju-baju pink...ahahahaha..lantaklah duit habis janji anak aku comel..hehehe

Buat korang, esok aku nak pegi karaoke. Tak kisahlah kalau takde sape nak temankan, aku boleh melalak sorang2 sampai hilang suara. Lepas tu mesti aku release giler. Dahlah lately ni boss suruh aku stay kt opis, nasib baik tak suruh dtg on saturday, kalau tak...huhuhuhu

Arghh...leganya, dpt hreducekan sikit tension aku kt client kat sini. Mamamt tu memang hampeh, baru je hantar clarification email, dia blh reply lagi guna aku punya email tu, utk TANYA BENDA YG SAMA. Arghhh...menyirap betul.

Dahlah gatal...ulat bulu naik daun, sunat kang baru tahu...nak menggatal dgn aku..huh!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts