Thank you so much for following this blog

Friday, November 26, 2010

Ampuni aku....

Aku sudah jauh terpesong, hati ini makin hitam dimamah dosa, aku insan keji yang hanya mengejar duniawi, aku tak peduli apa yang terjadi dan akibatnya yang makin memakan diri, dimana harus ku tuju, kemana harus aku pergi. 

Hati ini merayu-rayu, fikiran ini makin bercelaru, mana arah tujuanku, apa yang kumahu, aku sendiri tidak tahu, apa yang akan berlaku aku jarang mahu ambil tahu, aku mahu lari, lari dari segala masalah yang aku cipta sendiri tapi dimana harus ku pergi, dimana tempatnya yang bukan kepunyaan Ilahi, aku mahu menyorok, aku mahu menginsafi diri.. 

Betapa aku malu pada-Nya, betapa kasihnya Dia pada-ku, dianugerahkan suami yang penyayang, anak-anak yang cantik sekali, pekerjaan yang baik, kepercayaan orang sekeliling malah kasih sayang yang tidak berbelah-bagi tapi mengapa aku enggan bersyukur? Apa yang ku kejar? Apa yang aku mahu? Apa lagi yang dapat memuaskan hati dan nafsu yang penuh keinginan ini? Aku sendiri tak tahu, hatiku tegar, keras hati ku, dingin perasaanku.. 

Ya ALLAH, aku berdosa padaMu. Ampuni aku, Ya-Allah. Manusia tidak akan pernah dapat menerimaku setulus kasih-Mu. Jangan biarkan aku terus terpesong jauh, Ya Allah. Sesungguhnya aku ini tak layak untuk ke syurga-Mu tapi sesungguhnya aku juga tak pernah mampu menghadapi api neraka-Mu, ampuni aku...ampuni aku..ampuni aku ya Allah, Engkaulah Tuhan yang Maha Pengampun, Maha Mengetahui, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. 

Aku rindu pada-Mu, aku rindu bermanja dengan-Mu, aku masih mahu merasakan nikmat sujud pada-Mu. Jika segala kebaikan ku selama ini masih tak mampu menebus segala dosa-dosaku, Kau tunjukkanlah jalannya. Jika airmata yang berguguran ini masih belum cukup utuh untuk meroboh ego manusia, bantulah aku, guide me, please guide me, show me the way...

"Aku naik saksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad itu Pesuruh Allah.."




Every time you feel like you cannot go on
You feel so lost and that you’re so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless you can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Every time you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that it’s way too late
You’re so confuse
Wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Oohh Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one who can show me the way
Show me the way
Show me the way
Show me the way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts