Thank you so much for following this blog

Wednesday, September 8, 2010

Selamat Tinggal Bulan Kesayangan...

Ramadhan hampir sampai ke penghujungnya. Terkilan sungguh rasa hati, Ramadhan kali ini tak dapat dimanfaat sebaik-baiknya, lantaran kesihatan yang tak mengizinkan. Sedih, kecewa bercampur baur menjadi satu perasaan bersalah yang bukan sedikit. Tapi apakan daya, zur anggap inilah ujian Allah.

Selamat tinggal ya Ramadhan, selamat tinggal bulan kesayangan, selamat tinggal bulan pujaan, kehadiranmu ku nanti, pemergiaanmu kutangisi, berat sungguh rasa hati ini, terkilan...amat terkilan. Belum pun kau melangkah pergi, kesunyian sudah mula bertapak di hati. Belum pun kau meninggalkan diri ini, kesepian sudah mula menyelubungi. Betapa, zur akan merindui saat-saat mengisi setiap detik di dadamu dengan beribadat kepada-Nya.Betapa, zur akan merindui saat-saat memenuhi tuntutan puasamu, melawan nafsu dan dengan redha bangkit di tengah malam, demi rahmat-Mu. Betapa..zur mengharapkan akan dipanjangkan umur ini dan diberikan kesihatan yang baik, agar zur bisa berjumpa lagi denganmu , ya Ramadhan, bulan seribu rahmat.

Terima kasih ya Allah, kerana memberi kami peluang untuk bertemu dengan bulan kesayangan ini, terima kasih kerana melipatgandakan pahala amalan kami, moga Kau akan izinkan kami bertemu lagi dengannya di masa-masa akan datang sepanjang hidup kami, Doaku; Ya Allah, kurniakanlah hambamu kesihatan yang baik, agar kedatangan bulan rahmat ini akan dapat aku manfaatkan sebaik-baiknya. Aku rindu, ya Allah, untuk berpuasa, aku mahu menikmati nikmat berbuka dan bersahur, aku mahu melakukan solat tarawikh, dan aku rindu ya Allah, untuk bangun di tengah malam sunyi, untuk bertemu-Mu, hanya Kau dan aku. Ya Allah, berilah aku kekuatan dan ketabahan agar aku mampu menghadapi segala ujian-Mu.

Selamat tinggal bulan kesayanganku, selamat jalan pujaanku, tinggallah aku, buah hatiku...semoga Allah izinkan kita bertemu lagi tahun hadapan...insyaallah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts