Thank you so much for following this blog

Sunday, November 29, 2009

Perfume...oh...perfume..

Pening..pening...lagi pusing, geram pun ada, frustated lagi. kenapalah diorang tak keluarkan dah benda alah ni.Kenapa? Kenapa? Kenapa dunia begitu kejam pada aku (hehehe...'ter'emotional pulak). Bila tima aku nak, time tu lah korang stopkan market kat malaysia ye. Dah seminggu aku mencari, habis semua shopping kompleks kat KL ni aku redah, semata-mata nak memenuhi keinginan dan kehendak hati yang makin membuak-buak ni, tapi semua berikan alasan yang sama...memang dah tak ada dijual di Malaysia ni. Parah ni, bikin lagi capek gue.


Hehehe, sorry ye, mesti semua tertanya-tanya kan, apa benda lah yang megundang tekanan di hati ni. Heh! Bukan apa pun, perfume je, ni Sensi from Girgio Armani. Sah lama cari tapi memang dah takde jual di Malaysia ni (atau pencarian aku yang belum bertemu matlamatnya kot). Takpe, ada beberapa shopping kompleks lagi yang masih belum dicuba, mana tahu nasib baik kan, boleh ketemu hajat di hati.


Perfume ni, baunya lembut tapi karismatik. Kalau pakai, rasa sangat 'preofessional', so lovely dan sangat 'menggoda' (ini pendapat perobadi tau). Lagipun baunya tak terlalu menyengat seperti sesetengah perfume tu. Baunya macam mana? Hmm....more to floriental...woody, floral and oriental notes of kaffir lime leaves..hmm..whatelse ya..barley, Palisander woods, vanilla and delicate flowers mimosa and jasmine. 

Perfume ni dipasarkan pada 2002 (ingat lagi time ni work as a reporter for Malay Mail, got sample for this perfume, terus cuba dan terus fell in love, like love at the first sight). Lama jugaklah pakai perfume ni, sebelum bertukar ke Flower from Kenzo. Bukan sesuatu yang dihairankanlah sebab aku suka memang suka bau-bungaan, so skang teringin nak dapatkan Sensi ni, tapi malangnya, dah tak dijual. Ada satu je cara kalau betuk-betul mahu iaitu online shopping tapi still, not really sure abt the originality of the product. Yelah, online i, payah sikit sebab kita tak tengok physically barang tu. So sebab sangat pasti yang harganya mahal, rasanya tak payahlah ambil risiko kan.


Mahu atau tak.....operasi akan diteruskan..!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts