Thank you so much for following this blog

Tuesday, November 15, 2011

Suggies kesayanganku, si Laura

Hajat hati untuk membeli sepasang hamster tak terlaksana sebaliknya seekor suggies yang begitu manja dan kelihatan sangat selesa tidur di telapak tangan aku membuatkan hatiku terpaut serta-merta. Inikah yang dikatakan cinta pandang pertama? Ah, x kisah tetapi dengan harga RM500, aku membawa pulang seekor sugar glider beserta sebuah sangkar yang dihias indah (huhuhuhu....).

Kami namakan dia Laura tapi si zara memanggilnya Oya (maklumlah..budak pelat memang macam tu). Terus terang aku katakan, pertama kali aku memegang si laura ini di rumah, aku geli-geleman. Entahlah, padahal tadi aku yang beria-ia nak beli..rasa macam pegang tikus..hehehe

Masa diambil untuk menjinakkan si laura ni lebih kurang 2 minggu sementelah kami pun dah cecah jam 8 malam barulah sampai di rumah..setiap hari.  Jauh di sudut hati, kasihan juga rasanya sebab dia kese'ekor'an di situ, tapi berkat kesabaran, alhamdulillah, sekarang dia manja sangat sampai kalau bawak balik kg, memang kaki tak cecah lantailah, asyik bertenggek kat bahu je memanjang, makan pun bersuap. Ceh!

Laura semasa baru seminggu dibawa pulang ke rumah, kurus je..

More pictures..

Aksi acrobatic sambil makan epal...hehehe
Sorry to say, her favorite fruit is rambutan and D.U.R.I.A.N
Sedih sangat bila tegok dia tidur dalam puch sorang-sorang macam ni...huhuhu
Tapi itu semuanya 5-6 bulan yang lepas, tunggu, akan ku upload gambar budak sekor ni paling latest, dahlah gemuk, memilih makan lak tu...Ceh!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget

Popular Posts